Tempoa tenaviin

Tempoa Tenaviin -toiminnan ajatuksena on tarjota pienille lapsille ja heidän kanssaan tuleville aikuisille mukavaa tekemistä, iloa ja yhdessäoloa pienen lapsen ehdoilla.

Toiminnan tärkeimpinä tavoitteina ovat aikuisen ja lapsen vuorovaikutuksen lisääminen ja lapsen kokonaisvaltaisen kehityksen tukeminen musiikin ja liikunnan keinoin sekä vertaistuen tarjoaminen pienten lasten kanssa toimintaan osallistuville aikuisille.

Tempoa Tenaviin -toiminta on suunniteltu lapsen ja aikuisen yhteiseksi iloksi. Laulamalla ja leikkimällä yhdessä lapsen kanssa aikuinen saa luotua lapseen positiivisen suhteen. Myös aikuisen oma kokemus lapsen kanssa toimimisesta vahvistuu. Hän voi saada muilta osallistujilta positiivista palautetta lapsen kanssa toimimisesta. Koskettaminen, silittäminen ja läheisyys ovat luonnollinen osa toimintaa. Myös vauhdin hurmasta nauttiminen ja temppuilu luovat henkeä lapsen ja aikuisen vuorovaikutukseen ja tukevat hyvin lapsen varhaisia oppimisvalmiuksia. Aikuinen on ryhmässä lapsen oma tukihenkilö, joka auttaa lasta selviytymään monista rohkeutta vaativista tehtävistä.

Tutun aikuisen kanssa lapsi voi kokeilla liikunnallisia ja sosiaalisia rajojaan luottaen oman aikuisensa antamaan tukeen ja turvaan.

Ryhmien ohjaajana toimii tanssinopettaja Siiri Suoniemi. Siiri on käynyt erillisen Tempoa Tenaviin -ohjaajakoulutuksen ja vetänyt toimintaa jo useita vuosia.

Tempoa tenaviin -ryhmät kokoontuvat tiistaisin 3.9.-26.11.2024 Johanneksen koulutalolla Tampereen keskustassa.

0-2 -vuotiaat klo 17.15-18.00

2-3 -vuotiaat 18.00-18.45

3-5 -vuotiaat 18.45-19.30

Harrastusmaksut

• Harrastemaksu sis. seuran vuosijäsenyyden*:
    • 160€ (sis. yksi lapsi ja aikuinen)
    • 180€ (sis. kaksi lasta ja aikuinen)

• Harrastemaksu ilman jäsenyyttä:
    • 180€ (sis. yksi lapsi ja aikuinen)
    • 200€ (sis. kaksi lasta ja aikuinen)

*Jäsenmaksu 20 e/vuosi/jäsen

Toiminta järjestetään Sivistys­liitto Kansalais­foorumin tukemina kursseina.

Ilmoittautumiset

Ilmoittautuminen 0-2-vuotiaat